tiistai 27. syyskuuta 2011
maanantai 26. syyskuuta 2011
perjantai 23. syyskuuta 2011
Embed
Embed-koodilla voit sulauttaa videot tai PowerPoint-esitykset osaksi blogiasi ja ne näkyvät blogissa samantien. Kokeile vaikka Youtube-videon lisäämistä embed-koodin avulla.
Pitää näköjään ensin JULKAISTA ESITYS:
QR- koodijuttu uudestaan ja upotettuna
Mielenkiintoa herättämään :-)
Pikkuhiljaa jyvälle
Vähitellen tästä alkaa sisäistää tätä blogi-maailmaa. Eiköhän se tästä, kun harjoitellaan ja lisää Tallinnasta!
Harjoittelua
Harjoitellaan bloggailua. Kahden koon menetelmäksi tämä alkuun meni, nyt touhu onnistuu hieman sujuvammin. Tuolta löytyy toinen blogi: toiseenblogiin.blogspot.com
Riikan lentokentältä sai ostaa kuivattuja pieniä kaloja, jotka maistuvat ihan entisajan kapakalalle. Edellisellä käynnillä tuli ostettua liian vähän (3 pussia), pitää tarkistaa Tallinnan tarjoukset. Nyt tiedän mitä etsiä. Oheinen kuva ei liity mitenkään kuivattuihin kaloihin.
Toivottavasti olemme joskus Tallinnan reissulta kuivilla vesillä.
Toivottavasti olemme joskus Tallinnan reissulta kuivilla vesillä.
Kokkeilenpa tännekii
K.ope kokeilee teletappina ja leipäpappina uudelleen...
Tätä yritin blogituttaa jo aiemmin, liekö teille näkymättömissä. Näin.. epäillen elelen, elä en.
"Hellou kaikki blogikoulutettavat!
Kirjoitan tänne ensimmäistä kertaa. En vielä tiedä, mikä tämä on ja mitä tämä merkitsee.
Kyselen mitä tämä tarkoittaa - Was bedeutet das? kuten reformisti Martin Luther.
Olkoon tämä vähänkatkismukseni johdannon ensisanat.."
Tätä yritin blogituttaa jo aiemmin, liekö teille näkymättömissä. Näin.. epäillen elelen, elä en.
"Hellou kaikki blogikoulutettavat!
Kirjoitan tänne ensimmäistä kertaa. En vielä tiedä, mikä tämä on ja mitä tämä merkitsee.
Kyselen mitä tämä tarkoittaa - Was bedeutet das? kuten reformisti Martin Luther.
Olkoon tämä vähänkatkismukseni johdannon ensisanat.."
Urheilua Tallinnassa?
Kämppikseni Eija on luvannut ottaa taitettavat matkapolkupyörät reissuun mukaan. Pieni pyörälenkki aamulla saa mielen reippaaksi ja ehkä siinä sivussa jotain kivaa nähtävääkin löytyy. :)
Sykähdyksiä
Yahoo, ja hetken pienen pienen hetken jälkeen jotain toimii... sykähdyksiä siis kohti Tallinnaa..
Sykähdyksiä tänään
Tunnisteet:
logo,
opiskelija
Sijainti:
Asevelikatu 24, 74100 Iisalmi, Suomi
Viikonloppu lähenee...
Ei enää montaa tuntia, kun viikonloppu odottaa! Edessä harjoituksia ja "taksikuskina" toimimista :D
Aurinkoista viikonloppua!
Aurinkoista viikonloppua!
Blogin harjoittelua
Hei kaikille :)
Testailen tätä nyt ensimmäistä kertaa. Mukavaa kun viikonloppu alkaa, ja pääsemme ensi viikolla Tallinnaan. Jos näkisi Tallinnassa vaikka vähän vanhaa kaupunkiakin.
Testailen tätä nyt ensimmäistä kertaa. Mukavaa kun viikonloppu alkaa, ja pääsemme ensi viikolla Tallinnaan. Jos näkisi Tallinnassa vaikka vähän vanhaa kaupunkiakin.
Eka blogi
Kokeilen blogin kirjoitusta ensimmäistä kertaa elämässäni.
Ensi viikolla tähän aikaan sitä ollaankin jo Tallinnassa, toivottavasti merenkäynti ei ole ollut voimakasta ja olemme heränneet virkeinä uuteen päivään.
Ensi viikolla tähän aikaan sitä ollaankin jo Tallinnassa, toivottavasti merenkäynti ei ole ollut voimakasta ja olemme heränneet virkeinä uuteen päivään.
torstai 22. syyskuuta 2011
Minua sykähdytti
Tänään minua sykähdytti se, että pääsin opastamaan opettajia blogin saloihi ja sykähdyttäävää oli se, että kaikilla oli valmiina gmail-tili. Se oli tehty ja ilmoitettu lomakkeella. Olen oikein ylpeä näistä.
Minua sykähdyttää
Että olen saanut opetella tänä aamuna oman blogin tekemistä, että työkaveri töi ihanaa puolukkakakkua maiseteltavaksemme, että saan kävellä omin jaloin ja elää tämänkin päivän täysillä.
keskiviikko 21. syyskuuta 2011
Ruotsin kielen opinnot
Opiskelija, joka ei koskaan aikaisemmin ole opiskellut ruotsia on menestynyt todella hienosti opinnoissaan!
tiistai 20. syyskuuta 2011
Kokeiltiin Bambuseria ja ajauduttiin johtoajatukseen
Natusen Tuomon kanssa kokeilimme tänään Bambuser -sovellusta, jolla voi kätevästi jakaa videoita vaikka livenä. Kokeilemme kaikki yhdessä lisää Tallinnan matkan aikana.
Bambuserissakin törmäsin YLEn Tuija Aaltoon, joka muuten tulee meille Sakkylle pitämään luentoa marraskuun 14. päivä Osaamon ja ISOverstaan seminaariin Älyä, ilmiöitä ja kokemuksia. Olethan varannut ajankohdan kalenteriisi!
Tuija oli haastatellut jo vuonna 2009 Bambuseriin tutkija, suunnittelija Jarno Koposta.
Videohaastattelussa mainittiin Jarnon blogi Johtoajatus -olipa houkutteleva bloginimi. Viimeisin kirjoitus taitaa olla viime keväältä, mutta mielenkiintoisia ajatuksia silti johtamisesta verkon välityksellä. Pitäisikö meidänkin saada pomomme verkkoon?
http://johtoajatus.blogspot.com/
Bambuserissakin törmäsin YLEn Tuija Aaltoon, joka muuten tulee meille Sakkylle pitämään luentoa marraskuun 14. päivä Osaamon ja ISOverstaan seminaariin Älyä, ilmiöitä ja kokemuksia. Olethan varannut ajankohdan kalenteriisi!
Tuija oli haastatellut jo vuonna 2009 Bambuseriin tutkija, suunnittelija Jarno Koposta.
Videohaastattelussa mainittiin Jarnon blogi Johtoajatus -olipa houkutteleva bloginimi. Viimeisin kirjoitus taitaa olla viime keväältä, mutta mielenkiintoisia ajatuksia silti johtamisesta verkon välityksellä. Pitäisikö meidänkin saada pomomme verkkoon?
http://johtoajatus.blogspot.com/
sunnuntai 18. syyskuuta 2011
Sain aloitettua julkaisun teon!
Sain tehtäväkseni laatia Osaamo-hankkeesta julkaisun. Tarja ideoi, että teen julkaisun Wikikirjastoon. Pia opetti minulle julkaisun tekoa pikaisesti perjantaina ja sain jo sisällysluettelon tehdyksi ja pari artikkeliakin on jo julkaisussa. Haastavin työ on tietenkin saada hankkeeseen osallistujia kirjoittamaan julkaisuun, mutta suhtaudun luottavaisin mielin siihin, että kaikki kirjoittavat innostuneina julkaisuun:)
Tallinnasta aion kirjoittaa oman luvun ja laitan tämän Ope bloggaa Tallinnaan sivustomme -linkiksi juttuuni. Tallinnassa odotan, että pääsen kauniiseen vanhaan kaupunkiin ja tietenkin sitä, että usea kollega innostuu bloggaamaan ja hyödyntämään opiskeljoiden blogeja opetuksessaan.
| Riippukukka ilahduttaa vielä syyskuussakin |
| 11-vuotiaan puutarhuripoikani taidonnäyte |
lauantai 17. syyskuuta 2011
Varkauden kulttuuri kävi Habitaressa
Livebloggausta seuraavalla kerralla, ensi viikolla lisää kuvia...
Huikean sivistävä matka ja kivat matkakumppanit.
http://varkata.blogspot.com/
Huikean sivistävä matka ja kivat matkakumppanit.
http://varkata.blogspot.com/
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)







Sataa tihuutti. Oli sumuista ja lämmintä. Laituri hohti aamun hämärässä, mustassa vedessä. Vesi oli viileää ja virkistävää.