perjantai 23. syyskuuta 2011

Opeblogeja....

 

http://zimoojala.blogspot.com/

Embed


Embed-koodilla voit sulauttaa videot tai PowerPoint-esitykset osaksi blogiasi ja ne näkyvät blogissa samantien. Kokeile vaikka Youtube-videon lisäämistä embed-koodin avulla.




Pitää näköjään ensin JULKAISTA ESITYS:





QR- koodijuttu uudestaan ja upotettuna

Mielenkiintoa herättämään :-)

Ikävä Tallinaan

QR-koodia

https://docs.google.com/leaf?id=1NOhrNtlJ6Wg2XFueoXI606AFyI_EHz6Dn8U6m7XYxzVG6pMPQljFP4yHNQCr&hl=en_US

Lukeminen kannattaa aina!


sommarstrand


Rokua sommarstrand år 2010

Hypnoottinen tykki

Lähetetty Nokia-puhelimestani

Tästä sen lähtee

Mobiilibloggaus

Kurssilla

Sykähdyttävää

Sykähdyttää osaamisen edistyminen. Blogilogiikka alkaa hiljalleen aueta.

Pikkuhiljaa jyvälle

Vähitellen tästä alkaa sisäistää tätä blogi-maailmaa. Eiköhän se tästä, kun harjoitellaan ja lisää Tallinnasta!

Juotu jo

Kokeillaanpa taas...

Kolmas kerta toden sanoo! Sähköposti-bloggausta, jokohan onnistuuuu?????

Testausta

Harjoittelemme livebloggausta.

Harjoittelua

Harjoitellaan bloggailua. Kahden koon menetelmäksi tämä alkuun meni, nyt touhu onnistuu hieman sujuvammin. Tuolta löytyy toinen blogi: toiseenblogiin.blogspot.com

Kahvitauko

Treeniä

Harjoittelemme tätä postausta.
Riikan lentokentältä sai ostaa kuivattuja pieniä kaloja, jotka maistuvat ihan entisajan kapakalalle. Edellisellä käynnillä tuli ostettua liian vähän (3 pussia), pitää tarkistaa Tallinnan tarjoukset. Nyt tiedän mitä etsiä. Oheinen kuva ei liity mitenkään kuivattuihin kaloihin.

Toivottavasti olemme joskus Tallinnan reissulta kuivilla vesillä.

Vierailu S-markettiin?

Muistakaahan ottaa S-bonuskortit mukaan :-)

Kokkeilenpa tännekii

K.ope kokeilee teletappina ja leipäpappina uudelleen...

Tätä yritin blogituttaa jo aiemmin, liekö teille näkymättömissä. Näin.. epäillen elelen, elä en.

"Hellou kaikki blogikoulutettavat!

Kirjoitan tänne ensimmäistä kertaa. En vielä tiedä, mikä tämä on ja mitä tämä merkitsee.
 Kyselen mitä tämä tarkoittaa - Was bedeutet das? kuten reformisti Martin Luther.

Olkoon tämä vähänkatkismukseni johdannon ensisanat.."
Blokkaa Tallinna

Urheilua Tallinnassa?

Kämppikseni Eija on luvannut ottaa taitettavat matkapolkupyörät reissuun mukaan. Pieni pyörälenkki aamulla saa mielen reippaaksi ja ehkä siinä sivussa jotain kivaa nähtävääkin löytyy. :)
Pitää ostaa Tallinnan kartta ja ottaa eesti-suomi sanakirja mukaan.

Uutisia laivalta

Iltasanomat

Pohjois-Savon opet hurjastelivat Tallinnan laivalla.

Mitä aiot ostaa Tallinnasta?

Mnä aion ostaa valkosipulileipäsnackseja, ne on hirrrmu hyviä!
Muutos

Ulkomaille

Viikon päästä jo tanssitaan ulkomailla.
Innolla eteenpäin tyrskyissä.

Sykähdyksiä

Yahoo, ja hetken pienen pienen hetken jälkeen jotain toimii... sykähdyksiä siis kohti Tallinnaa..
Livasome.blogspot.com

Sykähdyksiä tänään

Uudet logot ja opiskelijoiden aikaan saannokset, tänään sykähdytti.

Viikonloppu lähenee...

Ei enää montaa tuntia, kun viikonloppu odottaa! Edessä harjoituksia ja "taksikuskina" toimimista :D

Aurinkoista viikonloppua!

Tänään sykähdytti

Sataa tihuutti. Oli sumuista ja lämmintä. Laituri hohti aamun hämärässä, mustassa vedessä. Vesi oli viileää ja virkistävää.

Blogin harjoittelua

Hei kaikille :)

Testailen tätä nyt ensimmäistä kertaa. Mukavaa kun viikonloppu alkaa, ja pääsemme ensi viikolla Tallinnaan. Jos näkisi Tallinnassa vaikka vähän vanhaa kaupunkiakin.

Sykähdyttävää

Mikä tänään sykähdyttää.... no tietysti tuleva viikonloppu, onhan perjantai!

Eka blogi

Kokeilen blogin kirjoitusta ensimmäistä kertaa elämässäni.
Ensi viikolla tähän aikaan sitä ollaankin jo Tallinnassa, toivottavasti merenkäynti ei ole ollut voimakasta ja olemme heränneet virkeinä uuteen päivään.

torstai 22. syyskuuta 2011

Tänään sykähdytti:

että vanhakin voi oppia jotakin uutta.

Minua sykähdytti

Tänään minua sykähdytti se, että pääsin opastamaan opettajia blogin saloihi ja sykähdyttäävää oli se, että kaikilla oli valmiina gmail-tili. Se oli tehty ja ilmoitettu lomakkeella. Olen oikein ylpeä näistä.

Minua sykähdyttää

Että olen saanut opetella tänä aamuna oman blogin tekemistä, että työkaveri töi ihanaa puolukkakakkua maiseteltavaksemme, että saan kävellä omin jaloin ja elää tämänkin päivän täysillä.

keskiviikko 21. syyskuuta 2011

Ruotsin kielen opinnot

Opiskelija, joka ei koskaan aikaisemmin ole opiskellut ruotsia on menestynyt todella hienosti opinnoissaan!

tiistai 20. syyskuuta 2011

Kokeiltiin Bambuseria ja ajauduttiin johtoajatukseen

Natusen Tuomon kanssa kokeilimme tänään Bambuser -sovellusta, jolla voi kätevästi jakaa videoita vaikka livenä. Kokeilemme kaikki yhdessä lisää Tallinnan matkan aikana.

Bambuserissakin törmäsin YLEn Tuija Aaltoon, joka muuten tulee meille Sakkylle pitämään luentoa marraskuun 14. päivä Osaamon ja ISOverstaan seminaariin Älyä, ilmiöitä ja kokemuksia. Olethan varannut ajankohdan kalenteriisi!

Tuija oli haastatellut jo vuonna 2009 Bambuseriin tutkija, suunnittelija Jarno Koposta.

 

Videohaastattelussa mainittiin Jarnon blogi Johtoajatus -olipa houkutteleva bloginimi. Viimeisin kirjoitus taitaa olla viime keväältä, mutta mielenkiintoisia ajatuksia silti johtamisesta verkon välityksellä. Pitäisikö meidänkin saada pomomme verkkoon?

http://johtoajatus.blogspot.com/

sunnuntai 18. syyskuuta 2011

Sain aloitettua julkaisun teon!

Sain tehtäväkseni laatia Osaamo-hankkeesta julkaisun. Tarja ideoi, että teen julkaisun Wikikirjastoon. Pia opetti minulle julkaisun tekoa pikaisesti perjantaina ja sain jo sisällysluettelon tehdyksi ja pari artikkeliakin on jo julkaisussa. Haastavin työ on tietenkin saada hankkeeseen osallistujia kirjoittamaan julkaisuun, mutta suhtaudun luottavaisin mielin siihin, että kaikki kirjoittavat innostuneina julkaisuun:)


Riippukukka ilahduttaa vielä syyskuussakin

11-vuotiaan puutarhuripoikani taidonnäyte
Tallinnasta aion kirjoittaa oman luvun ja laitan tämän Ope bloggaa Tallinnaan sivustomme -linkiksi juttuuni. Tallinnassa odotan, että pääsen kauniiseen vanhaan kaupunkiin ja tietenkin sitä, että usea kollega innostuu bloggaamaan ja hyödyntämään opiskeljoiden blogeja opetuksessaan.

lauantai 17. syyskuuta 2011

Varkauden kulttuuri kävi Habitaressa

Livebloggausta seuraavalla kerralla, ensi viikolla lisää kuvia...
Huikean sivistävä matka ja kivat matkakumppanit.

http://varkata.blogspot.com/

torstai 15. syyskuuta 2011

Rämälän koulun blogi


Googletin blogeja ja haaviin sattui Rämälän koulun blogi. Olipahan mahtavan paljon tiedotusta, asiaa, tarinoita, oppimistehtäviä, linkkejä... Varsinkin pienten ekaluokkalaisten tuotoksia oli niin kiva klikkailla, että melkein jäin koukkuun. Yritän tässä nyt sitten koukuttaa teitäkin. Käykäähän ihastelemassa. 

Mietin, että meillä ammattioppilaitoksissa alkaa olla kiire, jos tulevat opiskelijamme bloggaavat jo alakoulussa ja ovat tottuneet siihen, että asiat löytyvät verkosta. Ammattioppilaitoksissa tehdään paljon mahtavia työsuorituksia, joita voitaisiin samalla tavalla esitellä muillekin. Laitetaan kaikki opiskelijamme bloggaamaan ja esittelemään taitojaan.

  Rämälän koulun blogi