keskiviikko 10. huhtikuuta 2013

iPad-tykitystä

Voisinko tulla toimeen ilman iPadia? En varmaankaan -tai ainakin tulisi vieroitusoiteita.

Tabletit ovat koulumaailmassa pedagogisesti tosi tärkeitä, pitäisi vaan tietohallinnon hemmotkin saada uskomaan asiaan. Opetus vaan muuttuu teknisesti hurjaa vauhtia, ja tietohallinnolla riittää työsarkaa.
Enää ei tallennella omille k-asemille vaan hyödynnetään Dropboxia ja iFilesia. Yhteistoiminnallisuus on opetuksen tätä päivää.

Yhteistoimintaan työkaluja

SyncSpace -valkotaulu, jota useat opiskelijat voivat käyttää yhtäaikaa
Todaysmeet.com -yhteiset chattailut netissä http://todaysmeet.com/

BaiBoard -yhtä aikaa monta käyttäjää

Popplet -käsitekartta, visuaalisesti kaunis
MindCreator -käsitekartta yhdelle, ei vuorovaikutusta

Tiedonhankintaan

Flipboard -kerää artikkeleita netistä, kategoriat
iTunes University - paikka, jossa voi jakaa tietoa, esityksiä...
Earth 101 - mielenkiintoisen näköinen karttapalvelu, joka tarjoaa säät ja typografiat
Explain Everything -esityksiä, kommentoitia, suosittu, vrt My BrainShark, ehdottomasti kokeilemisen arvoinen

Tehdään kirja

Book Creator -tektiä, kuvia, videoita, ääntä, linkkejä
iFiles -ohjelmalla jakoon muille

Khan Academy -matematiikkan yhtäöiden konkretisointia
Zite
Science 360 astetta.

Tarvitaanko älytauluja? Voitaisiinko sillä rahalla ostaa kasa iPadeja?


Itk 2013 alkaa...



Tästä se alkaa, kevään odotettu kolmen päivän ihmettely.
Ihanaa, että hotellihuone oli jo kympiltä valmis ja pääsin jättämään laukut huoneeseen. Seuraavaksi suunnistan lounaalle ja iltapäiväksi opiskelemaan iPadin käyttövinkkejä opetuksessa.

Junamatkalla huomasin Facebookista Seija Knuuttilan postauksen Workshopissa tarvittavista appseista. Seija oli lukenut viimeisenkin rivin infosta.
Parhaimman hyödyn workshopista saa kun osallistujjalla on oma iPad sekä siihen asennettuna seuraavat appit; Syncspace, Wi-Drive, Baiboard, Sktich, Explain everything, Notabilty sekä iFiles.

Ladattu on, illalla  sitten tiedän enemmän mitä niillä tehtiin.

torstai 20. syyskuuta 2012

Muistiinpanoja

Visuluokan säännöt




Lähetetty iPhonesta

Pikkuikkunoita




Lähetetty iPhonesta

Kiitos hyvää oli!


Lounastimme opiskelijoiden harjoitusravintolassa. Ihanaa, kun tarjoiltiin pöytiin.

Lähetetty iPhonesta

Nurmeksen rehtori



Laaninen Seppo.
Liiketalous, tekniikka ja liikenne.
Nurmeksessa on ainakin auto-, metalli- ja sähköalat. Putkiasennus uusimpana ja tosi suosittu. Talonrakennustakin on. Maratalla koulutetaan kokkeja ja tarjoilijoita. Matkailualan opiskelijoille olisi alueella töitä, mutta opiskelijoita koulutusohjelma ei kauheasti kiinnosta, tarvittaisiin lisää markkinointia ja ohjelmointipalvelujen nimenmuutosta.
Liiketalouden opetusta Nurmeksessa on tietenkin.

Opetuksen kehittäminen on erityisen tärkeää.

Lähetetty iPhonesta

Piece of cake


Kahvilan toimintaa pyörittävät opiskelijat on jaettu tiimeihin: asiakaspalvelu, markkinointi ja somistus.

Rahastonhoitaja laskee kassat, ja vie rahat pankkiin kauppiaan kanssa.
Hinnoittelu asiakkaan, opiskelijoiden mukaan.
Hirveästi ei voittoa tavoitella ja toimitaan NY-yritys periaatteella. Siis tulot alle 8000 euroa.


Lähetetty iPhonesta

Opiskelijoiden kahvilan kauppias



Kahvila Peace of Cake toimii opiskelijoiden pyörittämänä. Avoinna yleensä välitunneilla ja ruokatauolla. Kokkioppilaat tekevät myytävät leivonnaiset.

Markkinointia mm,pullantuoksulla houkuttelu. Erilaiset kampanjat vetävät asiakkaita, kuten vohvelipäivät. Englantipäivänä asiakaspalvelu englanniksi.

Taloushallinnon kolmosluokka tekee kirjanpidon opinnäytetyönään.

Kuvassa opiskelijoiden keskuudesta valittu kauppias, jolla päävastuu toiminnasta.

Ollaan Nurmeksessa Pohjois-Karjalan ammattiopiston liiketalouden vieraina. Kehitetään yhteistä toimintaa Pohjois-Savon ja Pohjois-Karjalan ammattiopistojen kesken.
Lähetetty iPhonesta

perjantai 31. elokuuta 2012

Maalaisromantiikkaa



Lähetetty Windows Phonesta

Kalakukkomusiikkia



Lähetetty Windows Phonesta

Saunavastamiehet Kuopioon menossa



Lähetetty Windows Phonesta

Iisalmi kehittää



Lähetetty Windows Phonesta

Kalakukko-seitsikko



Pientä infoa osoitteessa: http://www.taidetori.com/2012lista/kalakukko-seitsikko

Yhteydenotot sähköpostilla: kalakukko.wb@gmail.com

Lähetetty Windows Phonesta

Kätköilyinfoa

Annika löysi kätkön



Lähetetty Windows Phonesta

Pian ensimmäinen kätkökuittaus



Lähetetty Windows Phonesta

Kätköilyä



Lähetetty Windows Phonesta

Tikut



Lähetetty Windows Phonesta

Eka kätkö löydetty



Lähetetty Windows Phonesta

Golfarit venyttää




Lähetetty iPhonesta

Hengitä




Lähetetty iPhonesta

Taikshii vai mitä se oli ;)




Lähetetty iPhonesta

Sakkia Sakkysta




Lähetetty iPhonesta

Pihalla




Lähetetty iPhonesta

perjantai 27. huhtikuuta 2012

Anni ja Annin hieno merellinen aamiainen




Lähetetty iPhonesta

Annin mitali




Lähetetty iPhonesta

Annin merellinen kattaus




Lähetetty iPhonesta

Annin valmis kattaus




Lähetetty iPhonesta

Kannustusjoukoissa




Lähetetty iPhonesta

Anni ja Annin pöytä




Lähetetty iPhonesta

Kisatulokset YKKÖNEN!!!


Anni on HUIPPU! Tänäänkin paras kaikista.


308 Somistus
1. Närhi Anni, Savon ammatti- ja aikuisopisto, 88.40, kotipaikka Varkaus
2. Turkulainen Mirva, Pohjois-Karjalan ammattiopisto, 83.95, kotipaikka Joensuu
3. Timonen Riikka, Pohjois-Karjalan ammattiopisto, 82.35, kotipaikka Joensuu
4. Ekström Stella, Salon seudun ammattiopisto, 82.30, kotipaikka Salo
5. Jaatinen Hanna, Jyväskylän ammattiopisto, 80.50, kotipaikka Petäjävesi
6. Savolainen Anna, Salon seudun ammattiopisto, 80.25, kotipaikka Salo
7. Käräjäoja Hanna, Raahen Porvari- ja Kauppakoulu, 79.60, kotipaikka Pattijoki
8. Jääskö Tiia, Lapin Ammattiopisto, 78.75, kotipaikka Rovaniemi


Lähetetty iPhonesta