tiistai 24. huhtikuuta 2012

Anni sai muumit

Kilpailupaikat on arvottu. Anni sai laatikolisen muumeja. Muita vaihtoehtoja oli Bukowskin nallet ja Angry birds. Kohderyhmänä ovat lapset.

Somistuksen tuomareita




Lähetetty iPhonesta

Somistus




Lähetetty iPhonesta

Somistus




Lähetetty iPhonesta

Somistus




Lähetetty iPhonesta

Somistus




Lähetetty iPhonesta

Somistus




Lähetetty iPhonesta

Somistus




Lähetetty iPhonesta

maanantai 23. huhtikuuta 2012

Hyvältä näyttää

Tänään matkasimme bussilla Varkaudesta Jyväskylään. Matkalla opastin ja kannustin opettajiamme bloggaamaan yhteiseen blogiimme. Siis tässä osoitteessa. Ennakkoon tarvitsen sähköpostiosoitteita jotta voin lisätä opettajia kirjoittajaksi. Annan sen jälkeen opettajille lisää ohjausta mobiilikirjoittamiseen.

Jyväskylässä veimme matkalaukut yhteen konferenssisaliin odottelemaan huoneidemme valmistumista. Paviljongissa kaikki näytti jokseenkin keskeneräiseltä paitsi Somistuksen osasto. Pia ja Eliina olivat tehneet loistavaa työtä. Osaston paikka on huippu, ihan pääoven vieressä ja ruokailupaikka lähellä. Tutustuimme Annin kanssa kilpailupaikkoihin. Somistuksen näyteikkunakopit näyttivät huippuhienoilta. Erilaisia ikkunasomistuksiin tarvittavia tarvikkeita näytti olevan pilvin pimein. Mietimme voisiko teema liittyä jotenkin puutarhaan ja grillijuhliin, mutta ilmeisesti kullakin kilpailijalla voi olla erilainen käyttötuote esille laitettavana. Näin ainakin lajivastaava Pia Kotro vihjasi tutustumistilaisuudessa.

Kasiluokkalaisten tutustumiskierroksen tehtävänä ei ole kerätä leimoja kisapassiin, vaan twiita Twitteriin hashtagilla Taitaja2012. Hienoa Jyväskylä!

Sokoksella törmäsimme salolaisiin, jotka olivat tutustumassa kattauksiin ja Sokoksen järjestelyihin, aivan kuten mekin. Hyvä tietää ennakkoon mistä mikin tavara löytyy.

Avajaisjuhlallisuuksien jälkeen kävimme syömässä catering-finalistien Suvin ja Janikan kanssa, tietenkin heidän huoltajansa Aila Jäppinen oli mukanamme. Kaikki ruokailupaikat olivat tupaten täynnä taitajia. Fransmanniin olisi pitänyt tehdä varaus etukäteen, kiinalainen meni kiinni jo viideltä ja Amarillossa ruoan saaminen kesti toista tuntia. Kilpailijamme saivat kuntayhtymältä 100 euroa ruokarahaa, mikä on hyvä juttu.

Aila brieffasi kilpailijoitaan vielä katelaskuissa ennen nukkumaanmenoa. Anni osaa jo kaiken tarvittavan. Yllätyksiä voi tietenkin tulla, mutta ne on vaan sitten sävellettävä ja Anni taitaa kyllä sen.

Alvar Aallon kaupunki




Lähetetty iPhonesta

Konservatorion opiskelijat




Lähetetty iPhonesta

Tiimi




Lähetetty iPhonesta

Kestävää kehitystä




Lähetetty iPhonesta

Matkailu




Lähetetty iPhonesta

Automaatioasennusta




Lähetetty iPhonesta

Anni kasasi moottorin magneettikytkimillä




Lähetetty iPhonesta

Kisapassi




Lähetetty iPhonesta

Kahvilla




Lähetetty iPhonesta

Somistuksen lajivastaavat valmiina




Lähetetty iPhonesta

Kallankukkia




Lähetetty iPhonesta

Haastatteluja




Lähetetty iPhonesta

Rekisteröitymisiä




Lähetetty iPhonesta

Jarmon testilähetys

Errtyui

Valmentajien näkökulmaa




Lähetetty iPhonesta

sunnuntai 22. huhtikuuta 2012

tiistai 3. huhtikuuta 2012

ISOverstaan kehittämisideoita?


Mitä palveluja ja sisältöjä ISOverstaan tulisi tuottaa?

Kerro mielipiteesi, VAIKUTA! Laita viestisi tämän viestin kommenttiin tai aloita uusi keskustelu.


ISOverstas on verkko-oppimisen valtakunnallinen kehittäjäyhteisö, joka tukee toisen asteen ja vapaan sivistystyön oppilaitosten onnistumista niiden omassa koulutustehtävässä (ISOverstaan strategia).
  • Oppilaitoksille verkko-oppimisen tukipalveluja sekä tukea osaamisen  vahvistamiseen ja jakamiseen verkostossa





maanantai 19. joulukuuta 2011

Tiedote

Moi kaikille!

Katso masinblogi (yhteenkirjoitettu Googlessa). Sieltä löydät alkuun monenlaista linkkiä - ehkä jokaiselle jotain ja kuvia.
Tutki!

Terveisin
Mauri K. Honkanen

perjantai 14. lokakuuta 2011

Olemme epäonnistuneet.

Harto Pönkä kertoo blogissaan Lehmätkin lentäis, miten me emme ole onnistuneet pääsemään vuonna 2005 OPH:n TVT-kehittämissuunnitelmassa asetettuhin tavoitteisiin. Harto kertoo, että olemme edelleen vuoden 2004 opetussuunnitelman perusteiden tasolla, jossa annetaan opiskelijoille mahdollisuuksien mukaan tilaisuus käyttää sähköpostia ja internettiä. Aikaa on kohta kulunut kymmenen vuotta ja emme ole päässeet juurikaan eteenpäin asetetuissa tavoitteissa. 10/2010 julkaistussa Kansallinen tieto- ja viestintätekniikan opetuskäytön suunnitelmassa mainitaan mm. "Hyödynnetään tieto- ja viestintätekniikan tarjoamia yhteisöllistä toimintaa tukevia välineitä ja sovelluksia tiedon jakamisessa ja yhdistämisessä."


Tämän johdosta Harto miettii samaisen blogin kommentissa sitä, mitkä ovat ajanmukaiset tavat toimia verkossa. Hän nostaa esiin tärkeän asian, että "jos aloitat tieto- ja viestintäteknologian opetuskäytön vasta nyt, niin aloita se sentään tämän päivän välineillä. On ns. resurssien tuhlausta aloittaa vanhoilla välineillä, kun samalla ja pienemmällä vaivalla voi aloittaa ajanmukaisilla välineillä ja opetustavoilla." ja että "Moodle on menneen maailman ohjelma, jota kenenkään ei kannattaisi enää alkaa opettelemaan"

Anne Rongas ottaa omassa blogissaan Open blogi vuorostaan kantaa siihen miksi me olemme edelleen vuoden 2004 opintosuunnitelman perusteiden tasolla. Anne nosti esille mm. asiat "Kyse on miltei aina siitä, että meidän pitäisi tunnustaa tosiasiat ja sopeutua yhteisvoimin siihen, missä nyt olemme ja minne matkamme kulkee."  Olemme niin haluttomia muuttamaan vanhaa toimintakulttuuria toiseksi vaikka vanha ei enää toimisikaan toivotulla tavalla. Anne kirjoittaa myös: "Teknologian kestävä käyttö pitäisi liittää kouluissa muihin aktiivisen ja vastuullisen kansalaisuuden taitoihin. Tiedän, että tehtävä on hankala ja nykyisin kaikkea arvopohjaista ja eettistä varotaan, ettei loukata ketään. Varoessamme menetämme intomme, ilomme, ideamme, innovoimamme."

Sekä Annen, että Harton blogin postaukset ovat erinomaisia. Suosittelen luettavaksi.

sunnuntai 9. lokakuuta 2011

Kiinnostaisiko golf?


Olipahan hienot viikonlopun säät golfaamiseen! Sakkyn golfkerho kutsuu kaikki golfarit mukaan ensi kesän ammattiopettajien SM-kisaan Tarinaan! 24.8.2012
Olisitko kiinnostunut kokeilemaan kolopallon lyöntiä opastuksen kera? Golfkerho järjestää keväällä Tarinassa ja Kartanogolfissa lajiin tutustumisillan. Ilmoittele kiinnostuksestasi vaikka darjalle!

tiistai 4. lokakuuta 2011

Sipulipilin Prisma

Perjantai-aamuna seurasimme esitystä paikallisesta Prismasta. Kaikki kuvassa olevat antoivat suostumuksensa kuvan julkaisemiseen.

Lähetetty Nokia-puhelimestani

Lentäjäperheem lauseet

Minä ajan ulkomaille. Minä soitan sinulle puhelimella.
Anteeksi, tulen vähän myöhässä.
Lähetetty Nokia-puhelimestani

Lentäjän perhe

Lentäjän perhe lähdössä lentoon. Kuvaajana lentäjän tytär Seppo.

Lähetetty Nokia-puhelimestani

Ohjeistus jatkuu

QR-koodi.
Etupenkon tytöt ja pojat


Lähetetty Nokia-puhelimestani

Konferenssi

Tarja antaa ohjeita tehtävää varten konferenssissa.


Lähetetty Nokia-puhelimestani

Maisemakuva

Koska kaveria ei saa kuvata, niin laitan blogiin maisemakuvan Mäntsälästä :-)!

Lähetetty Nokia-puhelimestani

Matkustusasiakirjat viivakoodilla

QR-koodin Prezi-esitys upotettuna blogiin

QR-koodin Prezi-esitys

Väärän linkin olin teille laittanut esitykseen, tässä oikea
http://prezi.com/btbs0cxg_c-1/qr-koodi/

maanantai 3. lokakuuta 2011

Käytössämme tuki seuraaville kännyköille

Nokia C2-01
Nokia 3720
Nokia C0-01
Nokia E52
--------------
Nokia E6-00
Nokia C7
Nokia E7

Hyvä testi konkreettisesti työhön liittyvästä on Wilma - oma kalenteri kännyllä. Saisi se näkyä. Viiva tyyppien välissä on kategorisoivinaan laitteita.

Liittyykö tämä jotenkin nopeaan yhteydenpitoon?

Vilkaisepa huvikseen linkkiä ja varsinkin yhteystietoja. Huomaatko sivulla jotain uutta!

Some erillisenä käsitteenä häviää?

Lähetetty Nokia-puhelimestani